VR - Step into your future

WILLEMEN GROEP zet als eerste bedrijf in België Virtual Reality (VR) in om nieuwe medewerkers aan te trekken. We hebben daarvoor een eigen 360° video en VR-bril laten ontwikkelen die we meenemen naar (job)beurzen.

De bril dompelt je onder in een virtuele wereld, waarin je op enkele minuten tijd drie grote werven bezoekt. Zo lijkt het alsof je plots bovenop de 107 meter hoge Astrotoren in Brussel staat, onder het toekomstige viaduct van de A11 tussen Brugge en Westkapelle en op de start- en landingsbaan die we tijdens de zomer van 2015 renoveerden op Brussels Airport. Tijdens je virtuele wandeling leggen onze projectleiders uit wat je ziet. Kijk je naar links of naar rechts, dan beweegt het beeld gewoon mee. Het is alsof je er echt bij bent.

Deze 360° video is trouwens nog maar een begin voor Willemen Groep. Virtual Reality en ook Augmented Reality (AR) zullen in de toekomst een nog grotere rol spelen in ons bedrijf.

WINNAAR award beste HR-campagne

Onze Step into your future-campagne werd tijdens de Belgian HR Awards op 19 april 2016 bekroond met de HR Pioneer Award 'HR Campaign'. Met de award zetten de organisatoren Trends, Kanaal Z, Publicarto en De Facto Image Building het belang van HR-communicatie in de verf. 

We bieden als het ware werfbezoeken aan vanop onze beursstand en dat wist de vakjury van de Belgian HR Awards te bekoren. CEO Tom Willemen: “We zijn uitermate blij met deze mooie onderscheiding. Het is een objectieve bevestiging dat we een innovatief bedrijf zijn dat nieuwe technologieën durft in te zetten om resultaten te boeken. We dragen deze prijs graag op aan al onze medewerkers die dag in dag uit het beste van zichzelf geven.”

De andere genomineerden waren Bubble Post, Fun, Nike en UZ Leuven. Lees meer

video 

Step into your future @ jobbeurs Thomas More - Campus De Nayer

Step into your future wint HR Pioneer Award 'HR Campaign'

The making of Step into your future

Step into your future - 360 video