Uitbreiding van Antwerp EuroTerminal, een dochter van de Italiaanse Grimaldi Group, met ongeveer 30 hectaren. Zo stonden we in voor zowel de aanleg van de riolering en trekbuizen, als voor de aanleg van een nieuwe bovenbouw met een asfaltverharding aangelegd op een fundering van natuursteenslag. De uitvoeringstermijn is opgedeeld in twee fasen. De slechte ondergrond vroeg extra aandacht met betrekking tot de verdichting en de afwerking van de ondergrond en de fundering. We stonden daarnaast ook in voor de aanleg van een kraanbalk (640 meter) op de voorkaai van Kaai 1333. Deze werd op prefab palen ter plaatse gebetonneerd door middel van traditionele bekisting. De opbouw van de kraanrails werd gedimensioneerd op basis van de bestaande kaaimuur en voorkaaiverharding. Dit vereiste voorafgaand onderzoek en studiewerk van de bestaande toestand in overleg met de opdrachtgever, de spoorbouwer en het studiebureau. De uitvoering gebeurde in 3 gelijke fasen van telkens 4 maanden tussen mei 2015 en april 2016. Tijdens de uitvoering van de werken bleef de voorkaai in gebruik. Er diende dus steeds rekening gehouden te worden met het laden en lossen van schepen. De uitbreiding voor Antwerp Euroterminal is een bevestiging van blijvend vertrouwen in onze firma. Want ook voor de uitbouw van de volledige terminal aan het Verrebroekdok werd beroep gedaan op onze diensten. Categorie: Wegenbouw; Algemene wegenwerken, Asfaltwerken |