•  

    Tijdens de zomer van 2020 stonden we in voor de renovatie van baan 07L/25R op Brussels Airport. Zes weken lang werd 7 dagen op 7 de klok rond gewerkt om de sluiting van de baan en de impact van deze werken te beperken. Er werden in totaal meer dan 100.000 werkuren gepresteerd door ongeveer 400 mensen per dag. In totaal hebben zo’n 1000 mensen meegewerkt aan dit project. In 2015 en 2016 renoveerden we ook de twee overige start- en landingsbanen op onze nationale luchthaven.

  •  

    Op een site van 60 ha in de haven van Tanger (Marokko) stonden we van a tot z in voor de realisatie van een containerterminal met een kaailengte van 1,2 km en alle bijhorende gebouwen. 12 van op afstand bestuurbare STS-kranen met dubbele trolley - de grootste ter wereld - staan in voor het laden en lossen van schepen met minstens 22.000 containers aan boord. APM Terminals MedPort Tangier is bovendien een van de technisch meest geavanceerde terminals ter wereld. 

  •  

    De Vlaamse Waterweg staat voor de uitdaging de 62 bruggen over het Albertkanaal vóór 2022 te verhogen tot een doorvaarthoogte van 9,10 m. De meest complexe bruggen – 15 in totaal – zijn gebundeld in twee aparte PPS-projecten, waarbij de bruggen in een DBFM-formule worden herbouwd. Beide PPS-dossiers werden gegund aan een consortium rond onze groep. We staan de komende 30 jaar ook in voor het onderhoud van de bruggen. 

  •  

    Dit futuristische en dynamische gebouw is de nieuwe werkplek van 550 personeelsleden van de Stad Hasselt en haar OCMW. Bijzonder aan dit project is de schuine spiegelwand die we op korte tijd realiseerden en met minimale hinder voor de omgeving. De nieuwbouw met zeven bouwlagen heeft verder een glazen verbinding met de beschermde rijkswachtkazerne die we in zijn oude glorie herstelden. Op het vlak van duurzaamheid werd veel verder gegaan dan de wettelijke norm. 

  •  

    Op 1 september 2017 ging de 12 km lange A11 tussen Brugge en Knokke-Heist open voor het verkeer. Deze autosnelweg met aansluitingscomplexen aan onder meer de haven van Zeebrugge scheidt het economische van het personenverkeer. De beweegbare bruggen over het Boudewijnkanaal - een unicum in België - gebruiken de nieuwste technologieën om wegverkeer en scheepvaart op elkaar af te stemmen. Voor fietsers werd voorzien in extra fietspaden en nieuwe fietstunnels. 

WILLEMEN GROEP is vandaag met 2.400 medewerkers en een omzet van om en bij de 850 miljoen euro een van de grootste familiale Belgische bouwgroepen.

Bouwen aan de toekomst vraagt niet alleen moed en doorzettingsvermogen, maar ook de kritische geest om voortdurend al het bestaande in vraag te stellen, te herdenken en opnieuw op te bouwen. Om de uitzichten van morgen mee vorm te geven, brengt WILLEMEN GROEP samen met u competenties en kennis bij elkaar in enthousiaste teams die op unieke manier samenwerken om tot de beste resultaten te komen.

KVM is een belangrijke afdeling om onze dagelijkse werking in goede banen te leiden. De bouw- en wegenindustrie zijn gevaarlijke sectoren waar we met een veelvuldigheid aan machines en materialen werken. Om die reden is het onze prioriteit om de lat zo hoog mogelijk te leggen op vlak van Kwaliteit, Veiligheid en Milieu.

MVO

Als een van de grootste familiale bouwgroepen in België vinden we het onze plicht om bij te dragen aan een duurzame en kwalitatieve samenleving en wereld. En ook onze medewerkers vinden het belangrijk om dit engagement mee op te nemen. Allemaal samen leverden we de voorbije jaren inspanningen om de impact van onze activiteiten op het milieu te verbeteren. Zo zetten we onze schouders mee onder de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Willemen Groep was bovendien een van de eerste Belgische bedrijven om het SDG-charter te ondertekenen. In 2020 beloonde de Verenigde Naties onze inspanningen met het UNITAR-certificaat. Een erkenning waar we bijzonder trots op zijn.

Zowel in binnen- als buitenland houdt WILLEMEN GROEP er een stevig groeitempo op na. We zijn dan ook voortdurend op zoek naar nieuw talent met ambitie om de organisatie te versterken. Er wordt daarbij veel belang gehecht aan individuele ontplooiing, gecombineerd met grote betrokkenheid en waardering voor de geleverde prestaties. Uiteraard in een veilige omgeving. Wij houden van een no-nonsense bedrijfscultuur met veel zin voor initiatief en ondernemerschap.