MPET Deurganckdok - Doel

Beschrijving 

Met de verhuis van de Zwitserse rederij MSC van het Delwaidedok naar het Deurganckdok werd de volledige west- en later ook de oostzijde van het dok verder uitgebouwd. Het betekende voor onze firma alleszins een blij weerzien na de aanleg van beide zijden van het dok in 2005.

Westzijde: Opnieuw verrezen de bevloering van de insteekparkings, reeferzones, stackzones en toegangswegen uit het opgespoten Scheldezand. Zowel het grondwerk, de riolering, de aanleg en stabilisatie van de funderingen in natuursteenslag, als de aanleg van de asfaltverhardingen van de meer dan 800.000 m² grote containerterminal werden aan ons toevertrouwd.

Oostzijde: De infrastructuurwerken bestonden uit de aanleg van riolering in een open sleuf, grondverzet door middel van 3D- gestuurde grondverzet machines, natuursteenslag voor fundering en het aanbrengen van asfaltverharding. Voor de werken aan de verbindingsbrug werd er een paalfundering geplaatst en ter plaatse werden er funderingszolen en pijlers vervaardigd met vervolgens de opbouw van het brugdek. De werken dienden binnen een zeer korte tijdspanne uitgevoerd.

Categorie: Wegenbouw; Algemene wegenwerken, Asfaltwerken, Betonwerken
 

Willemen Infra is op 1 juli 2018 ontstaan uit de fusie tussen Aswebo, Aannemingen Van Wellen en de infra-afdeling van Kumpen en is een toonaangevende wegenbouwer en asfalt- en betonproducent.

 
locatie 

Projectdetails

Aannemingsbedrijf
Deurganckdok, Doel, Oost-Vlaanderen, België
Bouwheer 
MPET (MSC PSA European Terminal)
Studiebureau 
Alpha Studiebureau
Uitvoeringstermijn
2 jaar
Start werken
12-2014
Einde werken
12-2016