Herbouw bruggen Albertkanaal

Prev Next
Beschrijving 

De Vlaamse Waterweg staat voor de uitdaging de 62 bruggen over het Albertkanaal voor 2022 te verhogen tot een doorvaarthoogte van 9,10 meter. De meest complexe bruggen – 15 in totaal – zijn gebundeld in twee aparte PPS-projecten, waarbij de bruggen in een DBFM-formule worden herbouwd. Een consortium rond onze groep heeft de opdracht voor beide PPS-dossiers gegund gekregen. Vooral ons streven om de werkzaamheden met minimale hinder voor alle stakeholders uit te voeren en onze creatieve financieringsoplossing werden gesmaakt door De Vlaamse Waterweg. 30 jaar lang staan we in voor het onderhoud van de bruggen met een gemiddelde kost van € 1,25 miljoen per jaar.

Het gaat om de bruggen in Eigenbilzen, Zutendaal, Stokrooie, Zwartenhoek, Eindhout, Geel-Stelen, Herentals-Lier (allen cluster 1), Beringen, Paal-Tervant, Meerhout-Vorst, Lummen, Oelegem II (Ranst), Herentals-Herenthoutsesteenweg, Kuringen en de Hoogmolenbrug in Schoten (allen cluster 2). 

 

Willemen Infra - de grootste Belgische wegenbouwer - is op 1 juli 2018 ontstaan uit de fusie tussen Aswebo, Aannemingen Van Wellen en de infra-afdeling van Kumpen.

Franki Construct is gespecialiseerd in de burgerlijke bouwkunde en de (zware) industriebouw en behoort sinds 1998 tot de Willemen Groep.

 

Projectdetails

Aannemingsbedrijven
Bouwheer 
De Vlaamse Waterweg
Bedrag 
€182.000.000
Tijdelijke handelsvennootschap 
Via T Albert (Franki Construct, Willemen Infra, Hye, Aelterman)
Studiebureau 
Arcadis, Sweco, Greisch
Overspanning 
120m
Start werken
09-2017